W 2012 roku wzrosła liczba zgłoszeń assistance
Europ Assistance Polska podsumowała 2012 rok pod względem liczby i rodzaju obsłużonych spraw assistance. W minionym roku firma odnotowała wzrost liczby spraw niemal w każdym z głównych obszarów swojej działalności.
W porównaniu z 2011 r. Europ Assistance Polska obsłużyła 11% więcej kierowców, którzy zgłosili problemy z autem. Wśród najbardziej popularnych usług wciąż znajdują się holowanie (57%), naprawa auta na miejscu zdarzenia (18%) oraz wynajem samochodu zastępczego (16%). EAP zauważa, że ta ostatnia usługa cieszy się z roku na rok coraz większą popularnością (+2% r/r). Firma pomagała kierowcom głównie w Polsce (94% spraw), ale też na terenie Europy, najczęściej w Niemczech (2%), Ukrainie (1%), Francji (1%), Chorwacji (1%) i Włoszech (1%).
Wzrost spraw assistance związany był zarówno z trudnymi warunkami pogodowymi zimą, jak i z okresem letnich wyjazdów wakacyjnych. W ubiegłorocznym okresie letnim Europ Assistance Polska obsłużyła ok. 18% spraw z całego roku (ok. 11% w 2011 r.), co związane było z największymi wydarzeniami sportowymi roku 2012 – Mistrzostwami Europy w Piłce Nożnej oraz z Olimpiadą w Londynie. Podróżującym za granicę Polakom najczęściej udzielano wsparcia polegającego na organizacji pomocy medycznej i pokryciu lub zwrotowi kosztów leczenia. To 74% wszystkich spraw zgłoszonych w ramach assistance turystycznego i medycznego. W 7% przypadków pomocna okazała się telefoniczna konsultacja z lekarzem, natomiast transportu medycznego wymagało 3% klientów. EAP przypomina, że lato 2012 upłynęło również pod znakiem upadłości biur podróży i linii lotniczych oraz odwołanych lotów. Nie pozostało to bez wpływu na strukturę spraw assistance - liczba interwencji związanych z odwołaniem lotu wzrosła o 12% w porównaniu z wynikiem z poprzedniego roku.
Z roku na rok rośnie również popularność usług assistance domowego i rodzinnego. W tym obszarze firma odnotowała największy wzrost interwencji (+23% r/r). Wśród najbardziej przydatnych i najczęściej wykorzystywanych świadczeń znajdują się serwis sprzętu domowego (30%), pomoc hydraulika (28%), likwidacja szkód (16%), pomoc informatyka, elektryka i ślusarza (po 5%).
- Miniony rok był bardzo dobry, choć pełen wyzwań. Wzrost ogólnej liczby interwencji wynika również z pozyskanych w tym roku nowych kontraktów. Jest to dla nas dowód zaufania naszych partnerów i klientów, za które serdecznie dziękujemy. To również zobowiązanie, by w dalszym ciągu utrzymywać wysoki standard świadczonych usług i zapewniać naszym klientom profesjonalną i szybką pomoc – mówi Joanna Nadzikiewicz, dyrektor handlowy Europ Assistance Polska.
W 2012 r. ramach pomocy organizacyjnej i informacyjnej, specjaliści Europ Assistance Polska obsłużyli o 15% więcej klientów niż w roku poprzednim. W ub.r. firma zrealizowała ogółem 10% więcej spraw assistance niż w roku 2011 i aż 30% więcej niż w 2010 r. Pomoc realizowana była nie tylko w Polsce i Europie, ale również w najdalszych zakątkach świata, takich jak: Gabon, Reunion i Namibia.
Wśród spraw z ub.r. znalazły się też bardzo oryginalne prośby o pomoc. W ramach assistance samochodowego, Europ Assistance Polska otrzymała zapytanie o możliwość przetransportowania żyrokoptera holowanego przez auto, które uległo awarii. Inny klient wymagał pomocy drogowej, gdy niefortunnie wjechał TIRem na prom w Callais we Francji blokując wjazd innym pojazdom.
(AM, źródło: Europ Assistance Polska)