Mobilna aplikacja pomoże w likwidacji szkody
Allianz przygotował nową mobilną aplikację, która pomaga w szybkim zgłoszeniu szkody z ubezpieczenia autocasco. Dzięki Allianz Pomoc można m.in. zgłosić szkodę, skorzystać z pomocy assistance i kontrolować zgłoszenie.
Aplikacja Allianz Pomoc jest częścią digitalnego procesu obsługi szkód komunikacyjnych, w którego skład wchodzą również internetowy formularz zgłoszenia szkody oraz serwis internetowy Status Szkody. Z internetowego formularza zgłoszenia szkody klienci Allianz korzystają już od kilku miesięcy. Aplikacja Allianz Pomoc oraz serwis status.allianz.pl debiutują teraz.
Nowa aplikacja ma pomóc kierowcom w sprawnym zgłoszeniu szkody i ograniczyć do minimum czynności z tym związane. Pełna lista funkcji aplikacji Allianz Pomoc obejmuje:
- możliwość szybkiego wezwania pomocy assistance i Policji,
- możliwość łatwego zgłoszenia szkody z polisy AC Allianz,
- dostęp do przydatnych informacji o tym, jak należy postępować w razie wypadku,
- możliwość kontrolowania statusu zgłoszenia,
- możliwość korzystania z przypomnień o terminach przeglądów technicznych i końcu polisy.
Prosty sposób zgłoszenia szkody
Po zainstalowaniu aplikacji dane pojazdu oraz dane polisy AC można szybko uzupełnić – wystarczy zeskanować kod wydrukowany na polisie.
W razie wypadku lub kolizji zgłoszenie szkody za pośrednictwem aplikacji wymaga czterech czynności. Aplikacja pokazuje użytkownikowi wszystkie jego polisy i pozwala wybrać tą, z której chce on zlikwidować szkodę. W kolejnym kroku użytkownik wprowadza czas i miejsce kolizji. Wbudowany w aplikację system geolokalizacji pomoże automatycznie wskazać dokładne miejsce, w którym doszło do zdarzenia. Ostatnim krokiem jest wykonanie zdjęć uszkodzeń i przypisanie ich za pomocą prostej grafiki do odpowiedniej części pojazdu. Tak wypełnione zgłoszenie automatycznie trafi do centrum likwidacji.
W aplikacji dostępne są także wszelkie przydatne informacje dotyczące tego, jak zachować się po wypadku: kiedy wezwać policję, jak sporządzić oświadczenie po wypadku, jakie dane zebrać od wszystkich uczestników oraz jak udzielić pierwszej pomocy.
Szkoda kontrolowana
Po nadaniu numeru zgłoszonej szkodzie klient zyskuje możliwość podglądu statusu szkody i może w dowolnej chwili sprawdzić w swoim smartfonie, co dzieje się z jego zgłoszeniem. Pełniejszy podgląd jest możliwy poprzez specjalny serwis internetowy Status Szkody, w którym klient ma możliwość:
- szybkiego i łatwego dostępu do informacji o likwidowanej szkodzie – o dowolnej porze, również poza godzinami pracy likwidatora i call center,
- bieżącego kontrolowania procesu od zgłoszenia szkody do wypłaty odszkodowania,
- uzupełniania dokumentów niezbędnych do likwidacji szkody o m.in skan/zdjęcie dowodu rejestracyjnego lub zdjęcia szkody,
- bezpośredniego kontaktu z likwidatorem obsługującym szkodę (wysyłania zapytań i odbierania wiadomości i dokumentów przesłanych przez likwidatora).
Aplikacja Allianz Pomoc jest dostępna dla dwóch systemów operacyjnych dla smartfonów: Android oraz iOS. Można ją pobrać ze strony internetowej Allianz oraz z Google Play i App Store.
Źródło: Allianz)