Medialna siła ubezpieczycieli
Klasyfikacja Top Marki 2011 w kategorii ubezpieczenia Wizerunek i rozpoznawalność firm ubezpieczeniowych szczególnie mocno przekładają się na pozyskiwanie klientów. To branża, w której zaufanie jest pojęciem kluczowym. Pięciu najlepiej radzących sobie w medialnym świecie graczy to PZU, Allianz, Aviva, Generali oraz ING – wynika z badania Top Marka przeprowadzonego po raz czwarty przez Press Service Monitoring Mediów.
Zdecydowanie najwięcej było informacji dotyczących PZU, jednej z największych firm w kraju i na warszawskiej giełdzie. Jej ubiegłoroczna prywatyzacja, poprzez sprzedaż udziałów w ofercie publicznej, spowodowała, że w kierunku PZU patrzyli z zainteresowaniem liczni inwestorzy indywidualni.
Właśnie na ich potrzeby informacyjne starali się odpowiadać dziennikarze, publikując na temat ubezpieczyciela prawie 6,5 tys. materiałów w ciągu roku. To zdecydowanie najwięcej, jeśli chodzi o publikacje na temat firm tej branży. Również zasięg przekazów był ponad dwukrotnie większy aniżeli tych o konkurencji.
Ekwiwalent reklamowy publikacji dotyczących PZU przekroczył 230 mln złotych. Firma utrzymała pierwszą pozycję w ubezpieczeniowym rankingu Top Marka z poprzedniego roku, drugie miejsce zajął natomiast Allianz, awansując z pozycji czwartej. Podium uzupełniła Aviva, a tuż za nią znalazło się Generali oraz ING.
O Generali pojawiło się wprawdzie najmniej informacji spośród czołowej piątki, ale miały one zdecydowanie najkorzystniejszy wydźwięk. Pod tym względem drugie miejsce zajęła Aviva, a trzecie ING.
Z kolei najczęściej opisywane PZU musiało zmierzyć się z negatywnymi materiałami na swój temat – zwłaszcza w kontekście głośnej sprawy żaglowca STS Fryderyk Chopin. Media donosiły także o restrukturyzacji przedsiębiorstwa oraz o 50-milionowej karze nałożonej przez UOKiK w 2007 roku.
Marka Generali często pojawiała się w prasie w roli sponsora niezwykle medialnego Adama Małysza. ING z kolei lwią część pozytywnego przekazu zyskał dzięki akcji marketingowej „Naga prawda o ubezpieczycielach”.
Dobre wyniki finansowe funduszy Allianz miały decydujący wpływ na jego pozytywny wizerunek. W wypadku Avivy szeroki oddźwięk znalazły w prasie informacje o wspieraniu przez nią Wielkiej Orkiestry Świątecznej Pomocy, niepełnosprawnych sportowców czy powodzian.
Przedmiotem badania Top Marka jest medialna obecność brandów w 12 sektorach polskiego rynku. W czterech dotychczasowych edycjach badania przeanalizowano blisko 1,2 mln artykułów na temat branży motoryzacyjnej, energetycznej, bankowej, ubezpieczeniowej, telekomunikacyjnej, telefonów GSM, kosmetycznej, artykułów spożywczych, sieci handlowych, producentów IT, telewizyjnej i radiowej.
Tegoroczna analiza dotyczyła publikacji, jakie ukazały się w ciągu 12 miesięcy – od 1 lipca 2010 do 30 czerwca 2011.
ZA:
MNEWS20.11.2011
http://www.marketing-news.pl/message.php?art=31569