Medialna siła ubezpieczycieli

Klasyfikacja Top Marki 2011 w kategorii ubezpieczenia Wizerunek i rozpoznawalność firm ubezpieczeniowych szczególnie mocno przekładają się na pozyskiwanie klientów. To branża, w której zaufanie jest pojęciem kluczowym. Pięciu najlepiej radzących sobie w medialnym świecie graczy to PZU, Allianz, Aviva, Generali oraz ING – wynika z badania Top Marka przeprowadzonego po raz czwarty przez Press Service Monitoring Mediów.

Zdecydowanie najwięcej było informacji dotyczących PZU, jednej z największych firm w kraju i na warszawskiej giełdzie. Jej ubiegłoroczna prywatyzacja, poprzez sprzedaż udziałów w ofercie publicznej, spowodowała, że w kierunku PZU patrzyli z zainteresowaniem liczni inwestorzy indywidualni.

Właśnie na ich potrzeby informacyjne starali się odpowiadać dziennikarze, publikując na temat ubezpieczyciela prawie 6,5 tys. materiałów w ciągu roku. To zdecydowanie najwięcej, jeśli chodzi o publikacje na temat firm tej branży. Również zasięg przekazów był ponad dwukrotnie większy aniżeli tych o konkurencji.

Ekwiwalent reklamowy publikacji dotyczących PZU przekroczył 230 mln złotych. Firma utrzymała pierwszą pozycję w ubezpieczeniowym rankingu Top Marka z poprzedniego roku, drugie miejsce zajął natomiast Allianz, awansując z pozycji czwartej. Podium uzupełniła Aviva, a tuż za nią znalazło się Generali oraz ING.

O Generali pojawiło się wprawdzie najmniej informacji spośród czołowej piątki, ale miały one zdecydowanie najkorzystniejszy wydźwięk. Pod tym względem drugie miejsce zajęła Aviva, a trzecie ING.

Z kolei najczęściej opisywane PZU musiało zmierzyć się z negatywnymi materiałami na swój temat – zwłaszcza w kontekście głośnej sprawy żaglowca STS Fryderyk Chopin. Media donosiły także o restrukturyzacji przedsiębiorstwa oraz o 50-milionowej karze nałożonej przez UOKiK w 2007 roku.

Marka Generali często pojawiała się w prasie w roli sponsora niezwykle medialnego Adama Małysza. ING z kolei lwią część pozytywnego przekazu zyskał dzięki akcji marketingowej „Naga prawda o ubezpieczycielach”.

Dobre wyniki finansowe funduszy Allianz miały decydujący wpływ na jego pozytywny wizerunek. W wypadku Avivy szeroki oddźwięk znalazły w prasie informacje o wspieraniu przez nią Wielkiej Orkiestry Świątecznej Pomocy, niepełnosprawnych sportowców czy powodzian.

Przedmiotem badania Top Marka jest medialna obecność brandów w 12 sektorach polskiego rynku. W czterech dotychczasowych edycjach badania przeanalizowano blisko 1,2 mln artykułów na temat branży motoryzacyjnej, energetycznej, bankowej, ubezpieczeniowej, telekomunikacyjnej, telefonów GSM, kosmetycznej, artykułów spożywczych, sieci handlowych, producentów IT, telewizyjnej i radiowej.

Tegoroczna analiza dotyczyła publikacji, jakie ukazały się w ciągu 12 miesięcy – od 1 lipca 2010 do 30 czerwca 2011.

ZA:
MNEWS20.11.2011
http://www.marketing-news.pl/message.php?art=31569

KOMENTARZE

Aby dodać komentarz musisz być zalogowany
W bazie nie ma komentarzy do artykułu
TWOJE KONTO
Register
NAJNOWSZE POSTY
Które ubezpieczenie na życie polecacie?
Signal Iduna ma całkiem dobrą oferę, ja mam tam ubezpieczenie i jestem zadowolona
Autor: marta75, dnia: 2013-03-12 12:08:54
Które ubezpieczenie na życie polecacie?
Ing, Warta, Signal Iduna, Concordia. Który ubezpieczyciel to Ci nie polece choć zdaje mi się że opinie zawsze będą mieszane. Porównaj sobie po prostu sumy ubezpi
Autor: teryy, dnia: 2013-03-12 09:22:46
Które ubezpieczenie na życie polecacie?
Dzięki za info. A gdzie jeszcze polecacie|
Autor: Kimi, dnia: 2013-03-12 08:32:11
bonvoyage.pl
hfb-broker.pl
maced
Copyright: SELIGO.pl
Projekt i Wykonanie: IT COMPUTER PARTNER