AXA ma nowy sposób na oszustów ubezpieczeniowych
Firma ubezpieczeniowa AXA podpisała umowę z dostawcą rozwiązań wywiadowczych - firmą BAE Systems Detica. Dzięki temu ubezpieczyciel będzie mógł monitorować i szybkiej identyfikować podejrzaną działalność swoich klientów.
Firma ubezpieczeniowa AXA podpisała umowę z dostawcą rozwiązań wywiadowczych, firmą BAE Systems Detica. Ubezpieczyciel będzie korzystał z usługi Detica NetReveal, która ma na celu zmniejszenie ryzyka fałszywych roszczeń odszkodowawczych.
To rozwiązanie jest stosowane na szeroką skalę w Europie. Ubezpieczyciel chce dzięki niemu zmniejszyć wydatki związane ze sprawdzaniem wiarygodności zgłaszanych roszczeń odszkodowawczych.
AXA zapewnia, że na zastosowaniu nowej usługu skorzystają wszyscy klienci: - Będziemy badać mniej spraw, zwiększymy naszą skuteczność i sprawimy, że uczciwi klienci nie będą musieli płacić za oszustwa i fałszywe roszczenia - mówi Pierre Brigadeau, szef działu roszczeń w AXA.
Jak to działa? Nowa usługa będzie łączyć powiązanych ze sobą klientów w firmowej bazie danych, co pozwoli ujawnić sieci podejrzanej działalności, które w przeciwnym wypadku pozostawałyby ukryte pod przykrywką pozornie niewinnych roszczeń.
Jak przekonuje ubezpieczyciel, nowe rozwiązanie jest lepsze od stosowanych poprzednio. Powód? Tradycyjne systemy monitorują tylko metody oszustw, które już wcześniej zostały zastosowane. Nowa usługa będzie sprawdzać indywidualnych klientów i wyszukiwać podejrzane powiązania pomiędzy nimi, uwzględniające schematy oszustw, które wcześniej nie zostały zastosowane.
ZA:
GAZETA.PL 22.01.2012